SJ FSR MEN SW CARBON 29 FRM SNST/ACDKWI M

3.799,00

SKU: 75718-0303 Categorie:

Beschrijving

We hebben het allemaal al eerder gehoord: 'Deze fiets is om snel te gaan, die is om plezier te hebben.' 'Deze trapt goed, die versnippert.' Waarom zou je niet één fiets maken die alles goed doet? Nou, dat hebben we gedaan, en het heet de S-Works Stumpjumper. Ongeëvenaarde rijeigenschappen en stijfheid, sublieme kinematica van de ophanging en een volledige afschaffing van gepatenteerde onzin – hij rijdt als een droom. En met 29-inch wielen kun je vrij klimmen en dalen met de supersnelheid waar 29ers om bekend staan. Ons ontwerpdoel voor de nieuwe Stumpjumper was simpel: de ultieme trailbike bouwen, een die telepathisch aanvoelt. En het blijkt dat dit gevoel allemaal neerkomt op stijfheid. Zie het op deze manier: wanneer het frame je handen het ene vertelt en je voeten het andere, raken je hersenen verward met de onbalans en voelt de fiets onstabiel aan. Om dit op te lossen, moesten we aan de slag met het inbellen van materialen, vormen en lay-out. We begonnen met het maken van onze eigen bergspecifieke stijfheidstest, en daarna keken we naar de lay-out met Finite Element Analysis (FEA) om te zien waar we de grootste stijfheidsverbeteringen konden krijgen. Dit leidde tot een grote ontdekking: de Large en X-Large frames hadden meer front-end stijfheid nodig, terwijl de Smalls en Mediums prima waren. We waren in staat om een frameontwerp te maken dat 20% efficiënter was. En uiteindelijk bleek dit een van de lichtste trailframes op de markt te zijn. Bij het ontwerpen van het frame met de stijfheidsdoelen als hoofddoel, hebben we een radicaal nieuw zijarmontwerp ontwikkeld. De voorkant en achterkant zijn op drie punten met elkaar verbonden, en de zijarm helpt al deze punten superstijf en verbonden te houden, terwijl ze allemaal ongeveer 100 gram uit de achterkant halen. Meer expliciet minimaliseert dit frameflexie wanneer de achtervering actief is. We vervolgden het ophangingspad met een aangepaste Rx Trail Tune op zowel de vork als de achterschokbreker. De prestaties van de ophanging zijn sterk afhankelijk van het frame, het wiel en de maat van de berijder, dus we gebruiken onze Rx Tune om elke fiets in het midden van het aanpassingsspectrum te laten landen, en dit geeft je het grootst mogelijke bereik om je rit te verfijnen. Een ander centraal punt van de melodie was het afstemmen van de ophangingskenmerken tussen wielmaten – we ontwikkelden een specifieke Rx Tune voor elk platform. Dus ongeacht welke wielmaat u verkiest, u krijgt een perfect lineaire vering. Er zijn ook maatregelen genomen om deze fiets leefbaar te maken. Trapassen met schroefdraad maken een triomfantelijke terugkeer en we hebben ruimte gemaakt voor een band van maximaal 3,0 '. U bent ook vrij om elke aftermarket-achterschokbreker te gebruiken die u maar wilt, aangezien we standaard metrische schokbrekers gebruiken. We hebben ook de SWAT ™ -box vernieuwd, waardoor deze slanker, lichter en met meer volume is gemaakt. En maatwerk wordt bevorderd met een Flip Chip waarmee je je Stumpy kunt afstemmen op je rijstijl. Schakel het van hoog naar laag en het laat je trapas 6 mm zakken en maakt de balhoofdbuis een halve graad slapper. Kleine details springen er ook uit om u te verrassen, zoals een nieuw ontworpen geribbelde achtervorkbeschermer die het slaan van de ketting tot het verleden maakt en de aandrijflijn bijna tot zwijgen brengt. Ten slotte konden we de kabelgeleiding op koolstofmodellen serieus niet eenvoudiger maken. Door het hele carbon frame zijn volledige buizen te vinden, dus het enige wat je hoeft te doen is op de kabel te duwen en deze komt er aan de andere kant uit. Geen luie lus meer, verborgen voorraad magneten, kleine spaken of kussens om in te huilen.

Extra informatie

Frame
Rear shock

FOX FLOAT DPX2 Factory, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, Kashima coat, 3-position adjustment w/ Open Mode adjustment, 210x50mm

Seat binder

Specialized bolt-type, alloy, 38.6mm

Colors

GLOSS SUNSET/ACID KIWI

Sizes

M